Witamina C w proszku czy w płynie?

Zobacz składniki

Pomaga w przeziębieniu, wzmacnia odporność, usztywnia ściany naczyń krwionośnych, zmniejsza ilość szkodliwego cholesterolu - witamina C, choć popularna i "zwyczajna", jest w naszej diecie niezastąpiona. Dziś niewiele osób jest naprawdę narażonych na jej niedobór. Większość zapotrzebowania pokrywa zróżnicowana dieta. Czasami jednak suplementacja okazuje się niezbędna, lub co najmniej przydatna. Warto wiedzieć, kiedy przyjmowanie tej witaminy szczególnie wspomoże kondycję organizmu i jak ją prawidłowo przyjmować.

Kiedy warto suplementować witaminę C?

Ze względu na stres, wieczny pośpiech, niezbyt czyste powietrze i zatłoczenie jesteśmy dziś w większości podatni na niedobory kwasu askorbinowego. Dodatkowe dawki witaminy C powinny rozważyć szczególnie osoby:

  • borykające się z częstymi infekcjami
  • mające problemy z krążeniem lub pękającymi naczynkami,
  • palące papierosy,
  • chorujące na cukrzycę,
  • żyjące w zanieczyszczonym środowisku (np. w dużym mieście, aglomeracji),
  • w starszym wieku,
  • żyjące w intensywnym stresie,
  • kobiety w ciąży.

Lewoskrętna witamina C

Naturalna witamina C nie tylko obfituje we wszystkie wymienione wyżej składniki ale przede wszystkim jest lewoskrętna, co umożliwia odpowiednie jej przyswojenie przez organizm. Ta naturalna jest składnikiem odżywczym niezbędnym dla prawidłowego przebiegu całego szeregu funkcji organicznych. Witamina C odgrywa niezwykle istotną rolę w funkcjonowaniu ludzkiego organizmu. Bierze udział w przemianach tyrozyny, oraz syntezie steroidów nadnerczowych. Ma również wpływ na zachowanie prawidłowego potencjału oksydacyjnego w komórkach.

Ponadto, podaż witaminy C warto zwiększyć w okresie szczególnej podatności na przeziębienia - gdy dzień jest krótki, słońca mało, temperatury spadają, a świeże, zdrowe i smaczne warzywa i owoce są trudno dostępne.

Proszek czy płyn?

Witaminę C możemy przyjmować w różnych postaciach. Najczęściej wybieramy pomiędzy formą płynną, a proszkiem (także zamkniętym w żelatynowe kapsułki). Czym różnią się od siebie te dwie formy i którą warto wybrać?

Witamina C w płynie bardzo dobrze się wchłania i nie obciąża żołądka - jej trawienie jest szybsze, niż trawienie proszku lub tabletek. Ponadto, można ją dość łatwo przyjmować, dodając wyznaczoną dawkę do soku, schłodzonej herbaty, wody, koktajlu. Forma płynna jest więc bardzo praktyczna. Łatwiej jest także podać ją dziecku, dodając do ulubionego przecieru lub soku odmierzoną kroplomierzem dawkę. Witamina C w płynie jest więc wygodniejszą alternatywą tego samego suplementu w postaci proszku. Dzienną dawkę można po prostu dolewać do regularnie popijanej wody, pilnując, by jej nie przekraczać.

Aby lepiej się wchłaniała

Choć witamina C znajduje się w bardzo wielu produktach spożywczych, duże jej ilości tracimy przez obróbkę termiczną lub obieranie warzyw. Dlatego tak wiele osób sięga po suplementy. Płynna witamina C może znacznie zredukować niedobory. Warto jednak pamiętać, że wiele popularnych nawyków i nałogów, takich jak palenie papierosów, zmniejsza drastycznie jej przyswajanie nawet z dobrych, sprawdzonych i naturalnych suplementów.

KUP JUŻ TERAZ
INNOWACYJNY SUPLEMENT DIETY

DuoLife Dzień

Suplement Diety
750 ml Forma Płynna

Zobacz już teraz

DuoLife Vita C

Suplement Diety
750 ml Forma Płynna

Kup już teraz

pobierz ulotkę

Duolife Noc

Suplement Diety
750 ml Forma Płynna

Zobacz już teraz